Trening HIT dla kulturystów

Trening HIT należy do treningów o wysokiej intensywności, powinien trwać około 45 minut wraz z minimum dziesięciominutową rozgrzewką. Rozgrzewka musi być dłuższa niż w zwykłym treningu, ponieważ wysiłek jest bardzo intensywny i mięśnie i stawy potrzebują rozgrzania.

Rozgrzewka i ćwiczenia przed treningiem

Rozgrzewka powinna trwać minimum 10 minut, podczas której korzystamy z bieżni, rowerku stacjonarnego lub spędzamy ten czas na wiosłowaniu na ławce wioślarskiej. Po rozgrzaniu się należy wykonać jedną lub dwie serie ćwiczeń z bardzo małym obciążeniem. Pozwoli to na właściwe przygotowanie mięśni i stawów do treningu właściwego. Celem treningu HIT jest doprowadzenie naszych mięśni do całkowitego zmęczenia, co pozwoli na wzrost siły i masy mięśniowej.

Trening właściwy

Podczas treningu wykonujemy ćwiczenia z bardzo dużym obciążeniem, które ma na celu doprowadzić nasze mięśnie do całkowitego zmęczenia. Dzieje się to w trzech etapach, podczas których następuje zmęczenie aż do momentu, w którym nie jesteśmy w stanie ruszyć mięśniem i wykonać kolejnego ćwiczenia. Dzięki takiemu treningowi możemy rozwijać naszą siłę mięśni i stymulować ich rozwój.

Podsumowując

Trening HIT, tak jak każdy trening o wysokiej intensywności, potrzebuje odpowiedniego przygotowania. Taki trening, w odpowiedniej ilości, pozwoli na rozwój siły i masy mięśniowej.

Posted in Ćwiczenia and tagged , , .

2 Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *