Mięśnie brzucha – błędy podczas ćwiczeń

Istnieje przekonanie, że podczas treningu mięśni brzucha należy jak najrzadziej używać zginaczy stawu biodrowego i mięśni z nim związanych, gdyż powodują one silne bóle krzyża. Czy jest to prawda? Czy skłony są idealnym ćwiczeniem na mięśnie brzucha?

Skłony

Wielu uważa, że skłony są najlepszym ćwiczeniem na mięśnie brzucha, ponieważ w tym ćwiczeniu kręgosłup zgina się tylko w okolicy klatki piersiowej, co pozwala redukować ewentualne bóle kręgosłupa i używać tylko mięśni brzucha. Jednak prawda jest taka, że nie można w pełni wyeliminować udziału innych mięśni podczas ćwiczenia, niezależnie od ćwiczenia. Ponadto podczas skłonów należy pamiętać o odpowiedniej postawie i technice, gdyż niewłaściwe wykonywanie tego ćwiczenia grozi poważną wadą w naszej postawie.

Zginacz stawu biodrowego

Wiele osób uważa, że powinno się jak najbardziej ograniczać aktywność zginaczy stawu biodrowego, gdyż może to powodować poważne bóle i wygięcie kręgosłupa. To może się wydarzyć tylko jeśli mięśnie naszego brzucha są bardzo słabe lub kiedy cierpimy na dolegliwości związane z kręgosłupem. Ćwiczenia mięśni brzucha, które są wykonywane prawidłowo i z odpowiednim obciążeniem nie mogą powodować bólów kręgosłupa. Zdrowe osoby nie mają żadnych przeciwwskazań do wykonywania skłonów i innych ćwiczeń na mięśnie brzucha.

Podsumowując

Odpowiednie wykonywanie ćwiczeń nigdy nie powinno wywoływać u nas bólu. W przeciwnym razie powinniśmy sprawdzić naszą technikę i udać się do lekarza.

Posted in Ćwiczenia, Podpowiedzi and tagged , , .

One Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *