Jak zacząć przygodę z kulturystyką?

Podobnie jak inne dziedziny sportu, kulturystyka wymaga motywacji i dobrego planu! Dobrą motywację osiągamy poprzez odpowiedni cel, jaki postawiliśmy przed sobą. Warto stawiać przed sobą kilka celów prostych do osiągnięcia, dzięki czemu nie zniechęcimy się. Inne rzeczy o których powinniśmy pamiętać to:

Trening

Bardzo ważny element podczas naszej przygody z kulturystyką. Ważny jest odpowiedni dobór ćwiczeń i odpowiednie ich rozplanowanie zarówno podczas tygodnia jak i podczas roku. Treningi powinny być zróżnicowane w zależności od celu, jaki założyliśmy sobie na początku.

Dieta

Obok treningu jest najważniejszą rzeczą, o której każdy kulturysta musi pamiętać. Kulturyści potrzebują dużo więcej składników odżywczych niż inni ludzie, dlatego ich dieta jest bogata w produkty białkowe i inne produkty niezbędne do wzrostu mięśni. Podobnie jak trening, dieta różni się w zależności naszego celu.

Suplementacja

Przeznaczona dla bardziej zaawansowanych kulturystów. Dla osób początkujących wystarczy trening i dieta. Suplementacja przeznaczona jest jako dodatek do diety a nie jako zastępstwo diety.

Sklep z suplementami

Do suplementacji w sporcie należy korzystać ze sprawdzonych suplementów, rekomendowanych przez lekarzy i profesjonalistów. Sklep Bodypak.pl oferuje dużą gamę sprawdzonych suplementów dla mniej i bardziej zaawansowanych kulturystów.

Przejdź do sklepu

Od czego zacząć?

Na początku warto określić jak długo i dlaczego bedziemy zajmować się kulturystyką. Jeśli planujemy zajmować się tym tematem miesiąc w celu zwiększenia muskulatury to nie warto nawet próbować, gdyż pierwsze efekty pojawią się dopiero po dłuższym czasie. Kulturystyka to nie tylko sport ale również styl życia, dlatego bardzo ważna jest cierpliwość i skupienie.

Przygodę z kulturystyką najlepiej zacząć od przyjścia na siłownię i podpytać trenerów o porady na temat odpowiedniej diety i treningów. Następnie trzeba z konsekwencją realizować wyznaczoną dietę i wyznaczony plan treningowy.

Dobre rady

Trzy filary, czyli dieta, trening i suplementacja, pozwolą na osiągnięcie każdego celu jaki przed sobą postawimy, jednak utrzymanie motywacji przez dłuższy czas jest sprawą trudną. Na co należy zwracać uwagę podczas motywacji?

Konsekwencja i proste cele

Po stworzeniu dobrego planu treningowego należy się go trzymać, wprowadzając tylko nieznaczne poprawki, gdyz w przeciwnym razie nie zobaczymy efektów naszej pracy. Ważne są również cele proste do osiągnięcia, gdyż w przeciwnym razie bardzo szybko stracimy motywację, gdyż nie widzimy wyników.

Cieszcie się treningiem

Kulturystyka powinna dawać radość, w przeciwnym razie będzie tylko przykrym obowiązkiem. Tyczy się to zarówno treningu jak i diety, gdyż zmuszanie się do jedzenia odpowiednich produktów może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego.

Rozsądek

Bardzo ważne jest wyznaczanie sobie celów realnych do wykonania, gdyż niepowodzenia w ich osiąganiu będzie zmniejszało naszą motywację. Podobnie będzie w sytuacji, gdy będziemy się ciągle porównywać z innymi ćwiczącymi, każdy z nas ma swoje własne tempo rozwoju.

Najnowsze artykuły

Artykuły na tematy kulturystyczne, które mogą was zainteresować.